Tel: 022 - 67 51 444
  • alt text
  • alt text
  • alt text
  • alt text
  • alt text

Business strategie

Wij begeleiden ondernemingen om een effectieve business strategie te ontwikkelen. Veel ondernemingen beschikken over sterke producten en technische know-how. Met een intelligente business strategie worden alle puzzelstukjes op de juiste plek gelegd om het bedrijf de juiste koers te laten varen. Maak een afspraak voor commercieel advies. Consulteer onze adviseurs welke business strategie het beste bij uw onderneming, de marktsituatie en producten past.

Business strategie in 3 workshops

Market Mind Consultants beschikt over gelouterde consultants en strategische modellen om de ideale business strategie voor uw onderneming te plannen. Wij hebben veel ervaring met het formuleren van een effectieve business strategie. Afhankelijk van uw bedrijfsstructuur en de doelstellingen kunnen we in 3 of meer workshops doelgericht uw business strategie opstellen. We houden van interactieve sessies met open mindset. In sommige gevallen starten we met een brainstormsessie. Uiteraard wordt de business strategie uitgewerkt met oog voor missie, visie en strategische initiatieven.

Business strategie: onderscheidend vermogen

Ondernemers en managers zitten veel te veel aan 1 sturingsmechanisme: de prijs. Het is wel degelijk zo dat prijs een belangrijke rol speelt in een business strategie, mede door de grote transparantie via internet, maar het is zeker niet de enige factor. Ga eens een uurtje shoppen bij de Bijenkorf in Amsterdam en u zult ervaren dat er consumenten gevoelig zijn voor "kwaliteit". Het gaat in vele gevallen niet alleen om de technische functionaliteit maar steeds vaker om het uiterlijke perceptie zoals:
» merkwaarde
» het design
» de service
» het marketingconcept

Marketing van toegevoegde waarde

Marketing in een B2B omgeving gaat ook steeds meer deze kant op. Mensen lezen steeds slechter. Veel inkopers lezen alle specs niet in detail maar het oog en het gevoel spelen dikwijls een doorslaggevende rol. Bedrijven als Philips besteden veel aandacht aan design en een marketingconcept omdat ze zonder visuals weggeconcurreerd zouden worden op prijs door de concurrentie. U zult in uw business strategie en productontwikkeling moeten houden met waardecreatie rondom het aangeboden product. Wij zijn expert in het opzetten van een business strategie gebaseerd op waarde creatie.

Business strategie: focus op kernactiviteit versus verbreding

Iedere business heeft behoefte aan een strategie op maat. We kunnen niet generaliseren. Wij geloven in specialisme, om met de juiste kwaliteiten en know-how potentiële klanten beter te kunnen voorzien van hun behoefte. Onderscheidend vermogen leidt tot resultaat. Wat aandacht krijgt, groeit. Dit betekent dat als een business strategie erop gericht is om het portfolio te verbreden dat dit niet tot afbreuk moet leiden van deze kernactiviteit.

Wij zijn een groot voorstander van verbreding maken in uw business strategie. Tal van bedrijven zijn te kwetsbaar geworden door zich te richten op slechts 1 bedrijfsactiviteit. Met name in de huidige recessie, nu de bestedingen afnemen, leidt dit vaak tot grote problemen. Ieder bedrijf zou minimaal 30% van zijn inspanningen moeten steken in new business. Met de komst van het internet zal concurrentie steeds verder toenemen. Steeds meer inkopers en consumenten googlen om leveranciers te vergelijken. Wij hebben legio voorbeelden dat we binnen 2 weken met een vernieuwend concept een bedrijfstak binnendringen en tal van bedrijven kunnen wegconcurreren met behulp van internet.