Tel: 022 - 67 51 444
  • alt text
  • alt text
  • alt text
  • alt text
  • alt text

Marktbewerking voor B2B

U wilt uw verkopers actief op pad sturen naar de juiste klanten met voldoende business potentieel. Voor key accounts heeft u een account management proces met een consultative selling approach. Voor benadering van kleinere klanten zoekt u meer efficiency, lagere verkoopkosten en u heeft uw zinnen gezet op internet marketing, resellers en Teleweb. U beseft dat deze marktbewerking alleen tot een hoger rendement van uw verkooporganisatie gaat leiden wanneer uw doelgroep en salesactivity in uw CRM database wordt ingericht conform deze business strategie.

Verkoopcapaciteit ontwikkelen met indirect model

Uit een analyse naar het marktpotentieel blijkt dat u op bepaalde marktsegmenten sterk kunt groeien. Vanwege onvoldoende verkoopcapaciteit overweegt u groei vanuit Indirecte Verkoop te realiseren. Er blijken tientallen constructies te zijn om nieuwe omzetstromen via het indirecte kanaal te ontwikkelen mono brand of multi brand resellers, agenten, franchising, etc. U beseft heel goed dat u vanaf het begin een marktbewerking strategie dient te kiezen om de juiste partners te contracteren, te ontwikkelen en te binden.

Marktbewerking & dealer development

U kunt een dealer development programma opzetten om uw partners te begeleiden met omzetgroei. Vanuit het plan voor marktbewerking kunt u uw partners begeleiden om doelgericht hun markt te bewerken, realiseerbare targets te stellen en ze te managen op hun prestaties. Op operationeel vlak speelt CRM een belangrijke rol. Ongeacht de aard van uw onderneming, klantcommunicatie is essentieel om de tevredenheid onder uw klanten op niveau te houden en nieuwe omzet te boeken.

Marktbewerking optimalisatie met CRM

De klanten database is als een gids voor iedere verkoper en als een spiegel voor iedere review. Uw CRM zou de verkoper dagelijks moeten gidsen wat het juiste moment is om een klant te benaderen, wie de contactpersoon is, hoeveel omzetpotentieel er is en wie de huidige leverancier is. Aangezien field visits zeer kostbaar zijn, krijgt de verkoper ook alleen maar bedrijvendata in zijn lijst die voldoen aan het profiel.

Market Mind is specialist in marktbewerking en heeft honderden malen bewezen bij o.a. Xerox landenprojecten en Xerox dealer projecten dat zij op strategisch vlak een zeer bekwame commercieel adviseur zijn. Ieder marktbewerking advies vertalen wij naar de praktijk door klantenbestanden te analyseren, coderen, segmenteren en in te richten voor een vernieuwde marktbewerking aanpak.